VránaLekce Ranní jógy (Morning yoga) vychází z hatha jógy. Úvod lekce patří krátké úvodní relaxaci, která slouží ke zklidnění mysli a naladění se na nadcházející praxi. Následují zahřívací a průpravné pozice (asány), kdy se vaše svaly a klouby připraví na následující zátěž. Hlavní část lekce je tvořena sekvencí pozic ve stoji, Pozdravem slunci, balančními pozicemi, s cílem rozproudit v těle energii potřebnou pro celý  pracovní den. V druhé části lekce jsou praktikovány asány na podložce, buď vsedě, vleže na zádech, na boku nebo na břiše. Závěr lekce patří jednoduchým dýchacím technikám (pranájáma) a závěrečné relaxaci

Pravidelné cvičení jógy má mnoho příznivých účinků. Po fyzické stránce vede především k rozvoji ohebnosti a síly, dochází k zlepšení držení těla, k vyrovnávání svalových dysbalancí. Především ženy bude zajímat, že praktikování jógy, za předpokladu energeticky a výživově vyvážené stravy, formuje postavu, tvaruje štíhlé a pevné svaly. Po psychické stránce pomáhá zlepšovat koncentraci, zvyšuje vitalitu, naučí vás relaxovat a uvolnit se.

Při správném provádění jednotlivých jógových pozic se klade velký důraz na dýchání, na práci s tzv. centrem těla a na koncentraci. V józe se nádech i výdech provádí nosem. Velice důležité je nezadržovat dech v jednotlivých pozicích, klidně a plynule dýchat. Během celé lekce bychom měli pracovat s centrem těla, tj. zpevnit svaly dna pánevního současně se začátkem přímého břišního svalu a zároveň se snažit vtahovat žebra do těla, aby došlo k stabilizaci trupu a pánve. Tím dojde k vyloučení přetížení bederní páteře a všechny pohyby jsou pak prováděny správně a bezpečně ze středu těla. Zpočátku se může zdát těžké spojit všechny výše zmíněné principy dohromady, není to otázka jedné hodiny, ale výsledky se při pravidelném cvičení brzy dostaví. Postupně se naučíte správně dýchat, najdete svoje centrum těla, zjistíte jak s ním pracovat a mít své tělo pod kontrolou. Abyste si toto všechno co nejrychleji osvojili, je nutné se při hodinách koncentrovat (na dýchání, na zapojení centra těla, na prováděnou pozici), což vede ke směřování vaší pozornosti na vlastní cvičení a umožní vám to během hodiny relaxovat (neřešit osobní nebo pracovní problémy, nepřemýšlet co všechno ještě musíte stihnout, co budete dělat o víkendu apod.) 

© 2017 Studio Namaste. All Rights Reserved.
Free Joomla! templates by Engine Templates