Iveta teaching"A man is as young as his spinal column." Joseph H. Pilates

Pilates se stává v dnešní době čím dál oblíbenějším druhem cvičení. Jeho prvky jsou převzaty z jógy. Autorem tohoto stylu je Joseph Hubert Pilates, který se narodil 9. prosince 1880 v Mönchengladbachu a zemřel v roce 1967 v New Yorku. O cvičení (kromě jógy studoval také gymnastiku a posilování) se začal zajímat kvůli svému chatrnému zdraví – trpěl křivicí, revmatickou horečkou a měl astma.  Podařilo se mu propracovat až na takovou úroveň, že stál jako model při tvorbě anatomických obrazů. Svůj systém později dále zdokonaloval a rozvíjel při léčení zraněných vojáků v 1. světové válce, kde působil jako sanitář. Sám vymyslel a i sestavil přístroje (Reformer), které se při cvičení pilatesu používají. Cvičení pana Pilata bylo a je rozvíjeno jeho žáky a následovníky mnoha směry. Neustále přibývají nové druhy pilatesu, objevují se nové pomůcky a vybavení, které se stávají nezbytnou součástí studií a center určených pro tento typ cvičení.

Ve studiu Namaste se budeme věnovat především práci s vlastním tělem na podložce. K usnadnění, zpestření a dále i ke zvýšení náročnosti používáme spoustu různých pomůcek a dalšího vybavení, jako jsou thera bandy, overbally, velké gymnastické míče, činky ve tvaru malých balónků, BOSU, rollery, kruhy apod. 

Od května 2013 naše studio nabízí i soukromé lekce na originálních pilates strojích Reformerech.

Stejně jako ostatní body & mind styly i pilates má svá pravidla a principy, která jsou důležitá při hodině dodržovat. Jedním z nich je dýchání. Na rozdíl od jógy kde se nadechujeme do břicha a používáme tzv. plný jógový dech, v pilatesu dýcháme tzv. laterálně, do hrudníku. Nádech se provádí nosem, výdech ústy. Tento typ dýchání umožňuje mít zpevněné centrum těla (power house, core) během celé lekce. Jedná se o zapojení celého středu těla, což zaručuje bezpečné provádění cviků, nedochází k přetěžování bederní páteře a zároveň se posilují i hluboké vrstvy břišních a zádových svalů, které tvoří svalový korzet udržující páteř ve vzpřímené poloze, poskytující ji oporu a chránící ji před otřesy. Velký důraz je také kladen na postavení ramen a lopatek a na bezpečné zapojování krční páteře při cvičení. 

Ovládnout všechny principy tohoto cvičení a zapojovat je automaticky při hodinách, ale postupně i v běžném životě chvíli trvá, ale výsledek rozhodně stojí za to. Pokud budete pravidelně cvičit, vypracujete si pevné a štíhlé svaly, zúžíte svůj pas, celkově zlepšíte držení svého těla a v neposlední řadě výrazně ulehčíte vaší páteři. 

Úplným začátečníkům doporučuji začít několika soukromými lekcemi, kde budeme mít dostatek prostoru vysvětlit si a naučit se hlavní principy pilatesu nebo  navštěvovat hodiny určené přímo pro ně. Pokračovat je možné otevřenými hodinami nebo uzavřenými kurzy. Soukromé lekce jsou také vhodné pro zájemce o individuální přístup, kdy se cvičení plně přizpůsobí vašim osobním potřebám a kdy každý jednotlivý pohyb bude prováděn pod neustálým dohledem osobní trenérky.

   

 

© 2017 Studio Namaste. All Rights Reserved.
Free Joomla! templates by Engine Templates